Monday 21 April 2014

Paradox De Goodman

Nelson Goodman is philosoph.  Co conceiva de concept que captura my spirit annies muches pasate:  "grue".  Tamben is concept "bleen" un de Goodman.  Ces verbs son naturalment English e no Anglese, partment a cause language Anglese no exist.  "Grue" is definite qua "vert pre temp T e azure post temp T" e "bleen" qua "azure pre temp T e vert post temp T".  Certe person observe que esmeraldas son "grue" e que ceil is "bleen".  Herb is tamben "grue" e sapphires "bleen", et cetera.  Ces persons assume que esmeraldas, sapphires, ceil e herbs va ster respectivement grue, bleen, bleen e grue post temp T, ma nos alters credem que ces va changer de grue a bleen o de bleen a grue post temp T.  Ni is possible a user argument que person que cred que grue e bleen son concepts valids is non-scientific, a cause pow tamben creder que perception de colours o frequency de luce is similarment "variable", i.e. que nos nos credem que cos changen e "grue" creditor no.

Goodman no intenda que ce concept era ster ducate seriousment, ma usate ces qua illustrations de nature de concepts.  Nos considerem que concepts "azure" e "vert" son projectible in future e no concepts "grue" e "bleen".  Ma porque?  Nos tainem que distinguisher inter generalisations que son legal e generalisations que no son, ma no savem quels generalisations son quels.  Nos appearem ster forceate a considerer solement moment present e location currente.

Consider now my situation.  Sto marriate, e my spouse e marriate a me.  Co assumea que my gender era rester identical trans noster total vite.  Jo pow argue que ce actualment is case, ma obviousment ca argument is complex e peraventure strange.  Ma consider Labrus mixtus e Amphiprion species.  Ces pisces son similars a muches alters species de animals e plants a cause in certains circumstances changen sex naturalment.  In ambs cases, piscis de un sex pow changer a alter sex, exempli gratia si son severals Amphipriones in anemone, senior is female, ma si senior mor, junior change de male a female.  Labrus is, jo cred, alter via - female.  Ma details no son point - jo pow referer a Wikipedia o alters sources e tamben powes vos - ma que change de gender occur trans vite.  Existen verbs por ces phenomena: protandry e protogyny.  Plus generalment, "sequential hermaphroditism" is term English por icests: hermaphroditism sequential in noster language factitiouse.

Regard situation in ce via:  my spouse marria personage male ma a no point era disate que ce personage va ster male eternalment.  Person que marria era protandrous.  Ce is similar a "grue" e "bleen": co feata assumption de me que era incorrect.  Jo pow tamben arguer que a no point jo era male, ma co ovrer muches alters issues que jo no vol discusser now.

No comments:

Post a Comment